Wagon bagażowy 209C opracowano w 1971 roku, a dopiero w 1974 roku wyprodukowano 1 sztukę typu 208C. Prawdopodobnie był to prototyp do seryjnej produkcji wagonów 209C. W sumie wyprodukowano 100 sztuk wagonów typu 209C ( 20 egzemplarzy 209C i 80 typu 209Ca). Duża ilość tych wagonów została wycofana w 2003 roku, kiedy zawieszono kursowanie pociągów pocztowo - bagażowych. Fabryczne malowanie było w kolorze oliwkowo - szarym, natomiast w latach 1993 - 1996 przemalowywano na kolor brązowo - kremowy.
Model wagonu bagażowego typu 209C. Stacja Gdynia.
Szczegóły modelu:
- odwzorowany przedział bagażowy
- przedział dla obsługi wagonu bagażowego
- półki bagażowe w przedziale bagażowym
- specjalnie zaprojektowane haki na rowery
- rowery jako oddzielne elementy !
- metalowa płytka imitująca kraty w przedziale bagażowym do własnego montażu (instrukcja dołączona do modelu)
- pomalowane detale wnętrza
- model jest przygotowany do montażu oświetlenia, posiada odbieraki prądu w wózkach, do których są przylutowane przewody i wyprowadzone do wewnątrz modelu*
Specyfikacja wagonu:
- typ wagonu: 209C
- klasa wagonu: bagażowo - rowerowy
- przydział: Gdynia
- data rewizji: 29.06.07
- numer boczny: 50 51 95-18 035-9 Drs
- epoka: Vc
- przewoźnik: PKP
- data produkcji modelu: 2024
- numer katalogowy: 280320
Prezentacja modelu na filmie:
A, poniżej oryginał:
* Nowa płytka oświetleniowa została zaprojektowana tak, aby można było sterować oświetleniem wnętrza oraz końca składu beż użycia dekodera funkcyjnego (niezbędna będzie specjalna płytka, która jest w przygotowaniu oraz światła końca składu). Płytka ma również możliwość podłączenia dekodera funkcyjnego, przy użyciu którego będzie można sterować oświetleniem w każdym przedziale niezależnie. Oświetlenie działa zarówno w systemie analogowym jak i cyfrowym.
Płytka nie zawarta w zestawie (pod zamówienie) !!!
Instrukcje do płytki oświetlenia znajdziesz w zakładce powyżej.