• Nowy
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)
NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165]  "91 Tour de Corse (24015)

NUNU 1/24 TOYOTA CELICA GT-FOUR [ST165] "91 Tour de Corse (24015)

195,99 zł
65-9744
Dostępny

Celica, którą Toyota zapoczątkowała nowy gatunek samochodów specjalnych, zadebiutowała w 1970 roku. Wraz z premierą zyskała dużą popularność dzięki stylowemu kształtowi i systemowi „pełnego wyboru”. Ponadto Celica była również wykorzystywana jako podstawowy pojazd w sportach motorowych, a jej sukces generował większą popularność. W szczególności Celica rywalizowała również w Rajdowych Mistrzostwach Świata z ramienia Toyota Team Europe prowadzonego przez Ove Andersona, który był również kierowcą rajdowym. Możliwości modelu Celica zostały zademonstrowane i podniosły jego reputację na całym świecie.
Pierwsza generacja modelu Celica zadebiutowała w rajdzie RAC w listopadzie 1972 roku. Następnie rajdowy model Celica zmienił się w odpowiedzi na lifting Celicy. W połowie sezonu 1988 Celica odrodziła się w oparciu o Celicę czwartej generacji. Była to Celica GT-FOUR (ST165), którą Toyota wykorzystała jako podstawowy pojazd w odpowiedzi na zakończenie Rajdu Grupy B i przejście do Grupy A. Silnik Celicy GT-FOUR ma pojemność skokową 1988 cm3 i rzędowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką. Istotną cechą modelu Celica GT-FOUR było zastosowanie zaawansowanego brytyjskiego systemu sterowania XTRAC 4WD, który zapewniał optymalny rozdział momentu obrotowego na cztery koła w zależności od warunków drogowych.
Ponieważ jednak Celica, która została wybrana jako podstawowy pojazd do wyścigów rajdowych, nie została pierwotnie zaprojektowana do wyścigów rajdowych, jej opracowanie wymagało wiele wysiłku. Celica GT-FOUR zadebiutowała w Rajdach Światowych w 1988 roku i startowała w rajdach na pełną skalę od 1989 roku. Chociaż Celica ST165 została ukończona po wielu testach, kłopoty w rzeczywistej rywalizacji były nieuniknione i wymagały dalszych wysiłków. Wysiłek ten opłacił się w 1990 roku. Kierowcami byli Carlos Sainz, Armin Schwarz i Mikael Ericsson, którzy w końcu pokazali swoje umiejętności. Carlos Sainz zdobył tytuł kierowcy WRC 1990 i przyniósł Toyocie pierwsze tytuły mistrza świata. W 1991 r. Carlos Sainz wygrał pierwszą rundę Rajdu Monte Carlo i Portugalii. W piątej rundzie Sainz zwyciężył, a Marc Duez z Toyota Fina Team zajął także czwarte miejsce w Tour de Corse. Celica ST165 zyskała reputację mistrzowskiego samochodu rajdowego. Celica ST165, która startowała na scenie rajdowej z wieloma załogami i kierowcami w czasie, gdy Toyota zdecydowała się na udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata na pełną skalę, była trenowana przez wiele wyścigów i wyrosła na arcydzieło rajdowe.

Plastikowy model do sklejana firmy NUNU. Zestaw nie zawiera farb i kleju.

Specyfikacja:

  • Skala: 1/24
  • Kod produktu: 24015
  • Producent: Nunu - Bemax

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).

Prezentacja modelu na filmie:

Toyota Celica w skali 1:1 w akcji....

Loading...