Kierownictwo CITROËNA wierzyło, że poziom życia Francuzów i Europejczyków rośnie. Model 2 CV właśnie został pomyślnie wprowadzony na rynek i trzeba było znaleźć następcę dla modeli 15 i 11 CV. Zaczął powstawać projekt VGD (Large Series Car), którego pierwsze projekty datowane były na rok 1945. André LEFEBVRE, który został kierownikiem projektu, zdecydował, że samochód powinien być pod każdym względem innowacyjny. Karoseria była dziełem Flaminio Bertoniego, a zawieszenie Paula Magèsa. Jeśli chodzi o silnik, Paul Bercot zaktualizował konstrukcję starego silnika D o pojemności 1911 cm3. Pod koniec 1954 roku projekt został ukończony. W październiku 1955 roku samochód zadebiutował na 42. Salonie Samochodowym w Paryżu. Najbardziej zaskakujące w tym samochodzie były jego linie. Projekt był całkowicie nowy. Francję podzielono na dwie grupy: tych, którym się podobało i tych, którym się nie podobało. Ale nadwozie nie było jedyną nowością. Zawieszenie hydro-pneumatyczne zapewniło niezrównany komfort dzięki niezależnemu zawieszeniu czterech kół. Tworzywa sztuczne stały się ważnym elementem, wykonanych zostało z nich wiele elementów nadwozia. Pojawiły się także inne nowości: jednoramienna kierownica, zwężane kierunkowskazy i drzwi bez ram okiennych. Wersja DS19 produkowana była w latach 1955 - 1965.
Chcesz się dowiedzieć więcej o Citroen DS ? Zobacz TU.
Plastikowy model do sklejania firmy Heller. Zestaw nie zawiera farbek i kleju.
Specyfikacja:
- Skala: 1:16
- Długość: 298 mm
- Numer katalogowy: 80795
- Producent: Heller
Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).
Trochę historii na filmie:
Citroen DS19 na wystawie w Paris Motor Show w 1955 roku:
DS19 wersja muzealna: