• Nowy
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22
PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP   ep.IV + DSS PluX22

PIKO 50760 LOKOMOTYWA PAROWA TKt48 PKP ep.IV + DSS PluX22

1 499,00 zł
66-3030
Dostępny

Nowość 2025: Lokomotywy tendrowe serii TKt48 Polskich Kolei Państwowych (PKP) były w latach 50. i 80. XX wieku ważnym elementem transportu pasażerskiego i towarowego na trasach położonych w średnich górach – Karkonoszach i Tatrach Wysokich. Maszyny te były produkowane w latach 1950–1957 w fabrykach Fablok i Cegielski, z czego 191 egzemplarzy trafiło do PKP. Dzięki wysokiej masie tarcia seria ta stała się prawdziwą lokomotywą uniwersalną w górach, która właśnie dzięki swojej maksymalnej prędkości 80 km/h w obu kierunkach jazdy zrewolucjonizowała ruch na liniach bocznych. Wraz ze spadkiem natężenia ruchu i zamknięciem wielu linii bocznych lokomotywy straciły swoje zastosowanie i do 1989 roku zostały wycofane z eksploatacji i zezłomowane. Na szczęście kilkanaście maszyn zostało oszczędzonych i nadal można je podziwiać jako lokomotywy muzealne i zabytkowe.

Nowy model parowozu PIKO odwzorowuje perfekcyjnie charakterystyczne cechy swojego pierwowzoru, zachwycając precyzją wykonania detali. W połączeniu z bogatym wyposażeniem i doskonałymi właściwościami jezdnymi, TKt48 będzie wyjątkowo atrakcyjną pozycją na każdej makiecie, a także w gablotach kolekcjonerów.

Pierwowzór: TKt48-93, Naprawa średnia 29.12.1979, Południowa DOKP, Lok. Nowy Sącz

Cechy modelu:

  • klasyczna budka maszynisty po modernizacji z drzwiami wejściowymi z oknem, wiatrownice, suwaki Trofimowa, skrzynie wodne bez podcięcia, kocioł z owalnym kołpakiem i orurowaniem, podwyższenie skrzyni węglowej, lemieszowe odgarniacze,odlewane metalowe koła, lampy nowego typu, sprężarka, smarotłocznie, gwizdawka, turbogenerator.
  • w wersji cyfrowej istnieje możliwość włączania podświetlenia budki maszynisty, oświetlenia mechanizmu napędowego i stawidła, pulsującego paleniska.
  • zamontowana instalacja do podłączenia generatora dymu (56163)
  • wersja z dekoderem dźwięku umożliwia odtwarzanie charakterystycznych odgłosów pracy parowozu, a także komend maszynisty.
  • model posiada podstawkę z imitacją torowiska do prezentacji w witrynie.

Specyfikacja modelu:

  • Producent: PIKO
  • Skala: 1/87 H0
  • Kod produktu: 57760
  • Numer rejestracyjny WEEE: Nr DE 24216800
  • Epoka: IV
  • Administracja kolejowa: PKP
  • Długość: 163 mm
  • Minimalny promień skrętu: 422 mm
  • System zasilania: prąd stały
  • Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
  • Zmiana światła: zmiana światła w zależności od kierunku biały/czerwony
  • Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
  • Dźwięk: dekoder dźwięku PIKO do zamontowania #56641
  • Wiek: 14+

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta: TU

*Postępuj zgodnie z dołączoną do produktu instrukcją obsługi.

Loading...