- Nowy
Lokomotywa ET22 normalnotorowa, ciężka towarowa lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Pierwsze prototypy z numerem ET22-001 i 002 odebrano komisyjnie 18 i 19 listopada w 1969 i oddelegowano do Lokomotywowni Kraków Prokocim. Jazdy próbne odbyły się 21 grudnia 1969 i 4 lutego 1970 roku na trasie Wrocław - Jelenia Góra.
Chcesz poznać historię lokomotywy ET22 ? Zobacz TU
Nowość od Piko na 2024 rok. Wersja drukowana ET22 PKP w projekcie Era V. PIKO ET22 ma najdoskonalsze malowanie i nadruk, filigranowe pantografy, precyzyjnie wykonane obszary lamp, cyfrowo przełączane oświetlenie kabiny maszynisty oraz przednie i tylne światła, które działają w zależności od kierunku jazdy jako wyróżniki. Oświetlenie zapewniają diody LED. Model z ramą z odlewu cynkowego ma pięciobiegunowy silnik z kołami zamachowymi zapewniającymi doskonałe właściwości jezdne i dwie opony trakcyjne zapewniające duże siły pociągowe, które są rozmieszczone po przekątnej na wewnętrznych osiach obu wózków. Nie trzeba dodawać, że dźwięk i największy możliwy głośnik można łatwo zamontować na starannie zaprojektowanej płytce drukowanej z interfejsem PluX22. Dołączane atrapy przewodów hamulcowych są dołączone do modelu ET22.
Specyfikacja modelu:
- Producent: PIKO
- Skala: 1/87 H0
- Kod produktu: 96343
- Epoka: V
- Administracja: PKP
- Długość: 221 mm
- Minimalny promień skrętu: 358 mm
- System zasilania: prąd stały
- Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
- Dźwięk: dekoder dźwięku Piko #56569 (nie zawarty w zestawie)
- Zmiana światła: zmiana światła w zależności od kierunku biały/czerwony
- Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
- Wiek: 14+
Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na tronie producenta (link w zakładce powyżej).
A, tu trochę historii na filmie: