PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV
PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41   PKP ep.IV

PIKO 96386 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET41 PKP ep.IV

1 399,00 zł
65-7740
Dostępny

Lokomotywa ET41 to normalnotorowa dwuczłonowa lokomotywa elektryczna towarowa nazywana "Jamnikiem" produkowana w latach 1977 - 1983 w zakładach pojazdów szynowych Hipolita Cegielskiego w Poznaniu.

ET41 oparta jest na projekcie elektrowozu EU07 przy wprowadzeniu zmian konstrukcyjnych. Człony lokomotyw połączone są sprzęgiem śrubowym, przewodami pneumatycznymi, przewodami sterowania wielokrotnego oraz skonstruowanym przejściem pomiędzy sekcjami. Zestaw o mocy ciągłej 4000kW może "ciągnąć" wyjątkowo ciężkie wagony o masie całkowitej 4000 ton z prędkością 70 km/h (teoretycznie możliwe jest zwiększenie masy nawet do 5000 ton).

W sumie wyprodukowano 200 sztuk lokomotyw ET41.

Chcesz się dowiedzieć więcej o ET41 ? Zobacz TU.

Nowość 2023: Wariant druku ET41 PKP we wzornictwie Ery IV.  Model PIKO ET 41 uosabia, podobnie jak duży prototyp, przejrzystą, funkcjonalnie niezawodną i niewymagającą konserwacji konstrukcję. Jako podwójna lokomotywa model PIKO składa się z segmentu pojazdu z napędem i segmentu bez napędu. Dzięki mocnemu silnikowi z dwoma precyzyjnie wyważonymi kołami zamachowymi oraz napędom wałów kardana na obu dwuosiowych wózkach, PIKO ET 41 ma bardzo zrównoważone właściwości jezdne. Duża masa własna w połączeniu z ukośnym ogumieniem trakcyjnym wewnętrznych osi jezdnych wózków napędowych zapewnia prototypowo wysoką siłę pociągową. Ponieważ również cztery osie segmentu nienapędzanego służą do odbioru prądu, a oba segmenty są połączone za pomocą przewodzącego prąd sprzęgu krótkiego, model ma wyjątkowo bezpieczny odbiór prądu przez łącznie 16 kół. Model jest przygotowany do pracy cyfrowej i doposażenia w dźwięk. Jako cecha szczególna możliwe jest przełączenie na pracę w sieci trakcyjnej.

Specyfikacja modelu:

  • Producent: PIKO
  • Skala: 1/87 H0
  • Kod produktu: 96386
  • Typ lokomotywy: ET41
  • Oznaczenie: PKP
  • Epoka: IV
  • Długość: 366 mm
  • Minimalny promień skrętu: 358 mm
  • System zasilania: prąd stały
  • Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
  • Zmiana światła: zmiana światła w zależności od kierunku biały/czerwony
  • Oświetlenie wewnętrzne / Światła: Cyfrowo przełączane oświetlenie kabiny maszynisty (z dekoderem PluX22)
  • Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
  • Dźwięk: Dekoder dźwięku PIKO można doposażyć #56552
  • Liczba opon trakcyjnych: 2
  • Cechy szczególne: możliwość pracy w sieci trakcyjnej
  • Wiek: 14+

Więcej informacji o zdjęć znajdziesz na stronie producenta w zakładce powyżej.

Prezentacja modelu lokomotywy ET41 od Piko na filmie:

Lokomotywa ET41 w skali 1:1

Loading...