BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)
BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR     1:50 (BB514)

BILLING BOATS ŁÓDŹ ŻAGLOWA ENDEAVOUR 1:50 (BB514)

859,99 zł
65-9061
Dostępny

Zestaw do budowy modelu żaglowca HMS Endeavour w skali 1:50.

HMS Endeavour, znany również jako HM Bark Endeavour, był pierwszym rejsem odkrywczym brytyjskiej Royal Navy do Australii i Nowej Zelandii, trwającym od 1769 do 1771. Został zwodowany w 1764 jako collier Earl of Pembroke, a marynarka wojenna kupiła go w 1768 z misją naukową na Pacyfik i do Marynarki Wojennej przemianowano go i oddano do użytku jako Jego Królewskiej Mości Bark the Endeavour. Opuścił Plymouth w sierpniu 1768 r., okrążył Przylądek Horn i dotarł na Tahiti na czas, aby obserwować przejście Wenus przez Słońce w 1769 r. Następnie wypłynął w dużej mierze na niezbadany ocean na południu, zatrzymując się na wyspach Huahine, Borabora i Raiatea na Pacyfiku, aby umożliwić Cookowi zajęcie ich dla Wielkiej Brytanii. We wrześniu 1769 roku zakotwiczył u wybrzeży Nowej Zelandii, będąc pierwszym europejskim statkiem, który dotarł na wyspy od czasu Heemskercka Abla Tasmana 127 lat wcześniej. W kwietniu 1770 roku Endeavour stał się pierwszym statkiem, który dotarł do wschodniego wybrzeża Australii, kiedy Cook zszedł na brzeg w miejscu znanym obecnie jako Botany Bay. Następnie Endeavour popłynął na północ wzdłuż australijskiego wybrzeża. Ledwo uniknęła katastrofy po tym, jak osiadła na mieliźnie na Wielkiej Rafie Koralowej, a Cook musiał wyrzucić broń za burtę, aby ją odciążyć. Następnie wrócił na ląd na siedem tygodni, aby umożliwić podstawowe naprawy kadłuba. 10 października 1770 roku popłynął do portu w Batawii (obecnie nazywanej Dżakarta) w Holenderskich Indiach Wschodnich w celu przeprowadzenia poważniejszych napraw, a jej załoga przysięgała zachować tajemnicę na temat odkrytych lądów. Swoją podróż na zachód wznowił 26 grudnia, opłynął Przylądek Dobrej Nadziei 13 marca 1771 r. i 12 lipca po prawie trzech latach przebywania na morzu dotarł do angielskiego portu w Dover.

Wymiary:

  • długość: 890 mm
  • wysokość: 730 mm
  • szerokość: 180 mm
  • skala: 1:50

Więcej informacji, zdjęć, instrukcję montażu znajdziesz na stronie producenta.

A, tu historia "Great Ships - The Frigates":

Loading...