ROBO 222251 WAGON OSOBOWO ROWEROWY 2 kl. PKP IC 111As ep.VI stacja Warszawa Grochów (z oświetleniem 2.0)
Wagon osobowy 2 klasy z ryflowanym dachem i przedziałem rowerowym, typu 111As (wyprodukowanym w latach 1983-85 przez HCP w ilości 196szt). Wagony typu 111As charakteryzowały się między innymi tylko dwoma uchwytami promowymi na każdym z boków wagonu.
W latach 2006-2008 w ZNTK Opole przeprowadzono przebudowę partii wagonów standardu Y. Modernizacja polegała na usunięciu w jednym z przedziałów siedzeń, półek i drzwi wejściowych, a w zamian zamontowano wieszaki na rowery oraz w ścianie działowej do sąsiedniego przedziału zamontowano szybę. Model przedstawia wagon w którym jeden z przedziałów został przebudowany na przedział rowerowy, w którym zamieściliśmy wieszaki na rowery oraz modele rowerów tak jak w rzeczywistym wagonie. Model z przydziału Warszawa Grochów, przeznaczony do użytku krajowego, na co wskazuje numer wagonu zaczynający się liczbą 50. Model ten można podpiąć pod każdy skład z epoki VI, ponieważ wagony ze stacji Warszawa Grochów jeździły po całej Polsce. Jest to pierwszy wagon z przedziałem rowerowym wydany na polskim rynku.
Cechy charakterystyczne modelu:
- wagon 9 przedziałowy 2 klasy
- 1 przedział rowerowy
- usunięte drzwi wejściowe do przedziału rowerowego
- wieszaki i modele rowerów w przedziale rowerowym
- przesunięto drzwi przejściowe między przedsionkiem, a korytarzem
- ryflowany dach
- 3 stopnie wejściowe
- odwzorowanie detali przedziałów
- odwzorowanie detali wejścia do korytarza
- uchwyty promowe pomalowane na czarno do usunięcia we własnym zakresie
- Nowość ! innowacyjna płytka oświetlenia ROBO 2.0 - zamontowane oświetlenie
- Nowość ! oświetlenie końca składu
Specyfikacja wagonu:
- typ wagonu: 111As
- klasa wagonu: osobowy 2 klasa
- przydział: Warszawa Grochów
- data rewizji: 31.10.2012
- numer boczny: 50 51 29-78 035-7 B9ouv
- epoka: VI
- przewoźnik: PKP Intercity
- data produkcji modelu: 2024
- numer katalogowy: 222251
Więcej informacji, zdjęć, instrukcję znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).
Prezentacja modelu 111As (ogólna):
* Nowa płytka oświetleniowa została zaprojektowana tak, aby można było sterować oświetleniem wnętrza oraz końca składu beż użycia dekodera funkcyjnego (niezbędna będzie specjalna płytka, która jest w przygotowaniu oraz światła końca składu). Płytka ma również możliwość podłączenia dekodera funkcyjnego, przy użyciu którego będzie można sterować oświetleniem w każdym przedziale niezależnie. Oświetlenie działa zarówno w systemie analogowym jak i cyfrowym.
Instrukcje do płytki oświetlenia znajdziesz w zakładce powyżej.
Prezentacja wagonu 2 klasy PKP Intercity