EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)
EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2      (82145)

EDUARD 1/48 FOCKE-WULF Fw 190A-8/R2 (82145)

125,99 zł
65-4669
Dostępny

Focke-Wulf Fw 190 - jednomiejscowy, jednosilnikowy myśliwiec niemiecki z czasów II wojny światowej.

Pod koniec 1937 roku RLM wysłało do niemieckich zakładów lotniczych zapotrzebowanie wraz ze specyfikacją na nowy samolot myśliwski, który miałby pełnić służbę wraz z myśliwcem Bf 109 (gdyby okazało się, że jest lepszy samolot w pozostałych państwach niż Bf 109). Rok później Ministerstwo Lotnictwa Rzeszy zamówiło 4 sztuki prototypów Fw 190 z silnikiem o mocy startowej 1550 KM. Pierwszy Fv 190 V-1 był gotowy na wiosnę 1939 roku i został oblatany 1 czerwca 1939 roku na lotnisku w Bremie przez szefa oblatywaczy Hansa Sander. Samolot spełnił oczekiwania, miał doskonałe własności lotne, świetną widoczność z kabiny, szerokie podwozie dzięki któremu lądowanie przy małej prędkości było w miarę bezpieczne. Oprócz zalet były również wady: wysoka temperatura w kabinie pilota oraz spaliny które przedostawały się z komory silnika (piloci musieli używać masek tlenowych), przegrzewanie silnika, problem blokowania wciągniętego podwozia. Drugi prototyp V2 został poprawiony, a oblot nastąpił 31 października 1939 roku, został on również przedstawiony Hermanowi Göringowi, któremu bardzo się ten samolot spodobał.

Wiosną 1940 oblatano wersję V-5 w której dokonano wielu znaczących modyfikacji, między innymi: przebudowano przód samolotu, zmieniono silnik na BMW 801, kabinę pilota przesunięto do tyłu, wzmocniono podwozie, a napęd hydrauliczny przebudowano na elektryczny oraz zwiększono rozpiętość skrzydeł.

Fw 190A-8: najliczniej produkowana wersja od 1944 roku (wyprodukowano 1384 sztuk). Wyposażono wszystkie samoloty w uniwersalny wyrzutnik bombowy ETC 501 (można było również podwiesić dodatkowy zbiornik paliwa), dostosowano instalację paliwa MW50 do dodania dodatkowego wewnętrznego zbiornika o pojemności 115 litrów, zastosowano nowe anteny urządzeń radiowych oraz zmieniono ich układ z rurka Pitota.

Chcesz poznać historię samolotu Fw 190 Würger ? Zobacz TU.

Plastikowy model do sklejania czeskiej firmy Eduard. Zestaw nie zawiera farb i kleju

Specyfikacja:

  • 82145
  • Producent: Eduard
  • Skala: 1:48
  • Kalkomanie: Eduard
  • Maska malarska: tak
  • ProfiPACK edition

Więcej informacji, wersji malowania i zdjęć znajdziesz na stronie producenta.

Trochę historii na filmie:

Odrestaurowany Fw 190 i jego dźwięk silnka:

Porównanie dwóch legend lotnictwa: Fw 190 vs Spitfire:

Loading...