ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D  THUNDERBOLT (12513)
ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D  THUNDERBOLT (12513)
ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D  THUNDERBOLT (12513)
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D  THUNDERBOLT (12513)
ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D  THUNDERBOLT (12513)
ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D  THUNDERBOLT (12513)

ACADEMY 1/72 FOCKE-WULF Fw 190A + P-47D THUNDERBOLT (12513)

119,99 zł
Academy
65-6117
Dostępny

Focke-Wulf Fw190 to jednomiejscowy, jednosilnikowy niemiecki samolot myśliwski z czasów II Wojny Światowej.

Pod koniec 1937 roku Ministerstwo Lotnictwa Rzeszy ( Reichsluftfahrtministerium – RLM ) wysłało do zakładów produkcyjnych w Niemczech zapytanie podając specyfikację na nowy myśliwiec, który miał stanowić alternatywę dla samolotu Bf109 gdyby się okazało, że samoloty z innych krajów są lepsze od Messerchmitta.

Projekt  ruszył w 1938 roku, na początku roku zbudowano drewnianą makietę samolotu, a jesienią rozpoczęto budowę prototypu Fw 190 V-1. Oblot nastąpił 1 czerwca 1939 roku na lotnisku w Bremie przez szefa oblatywaczy wytwórni Hansa Sandera. Samolot spełniał zakładane wymagania, miał też parę wad. Po oblocie został przekazany do dalszych testów do ośrodka Luftwaffe w Rechlin, gdzie podczas lotów osiągnął zawrotną jak na tamte czasy prędkość 595 km/h na wysokości 4000 metrów. Następnie został zwrócony z powrotem do wytwórni, gdzie poprawiono jego wady i dokonano różnych modyfikacji. Drugi prototyp Fw 190 V-2 oblatano 31 października 1939 roku, a w 1940 roku zaprezentowano go Hermanowi Göringowi, 4 marca 1940 roku został rozbity. Samolot produkowano w latach 1941 - 1945 w ilości ponad 18000 - 22000 sztuk (nie jest znana dokładna ilość) w wielu wersjach.

Chcesz poznać historię tego samolotu ? Zobacz TU

Zestaw plastikowych modeli do sklejania firmy Academy. Zestaw nie zawiera farb i kleju.

Specyfikacja:

  • Producent: Academy
  • Skala: 1/72
  • Kod produktu: 12513
  • Zestaw zawiera: Focke Wulf FW 190A + P-47D Thunderbolt

Trochę historii na filmie:

A, jak lata odrestaurowany Focke-Wulf Fw190 ?

Focke-Wulf F190 vs. Spitfire:

P-47 Thunderbolt:

W maju 1941 roku, gdy w Europie szalała wojna, pierwszy lot odbył jednosilnikowy myśliwiec o masie ponad 4 ton. Myśliwcem tym był XP-47B, prototyp Republic P-47 Thunderbolt, którego łącznie miały zostać zbudowane 15 683 egzemplarze. Dzięki doświadczeniom wojennym samolot ten został wyposażony w gwiazdowy silnik R-2800 o mocy 2000 KM, turbosprężarkę i osiem karabinów maszynowych kal. 12,7 mm. XP-47B miał osiągać prędkość 633 km/h i już w styczniu 1942 roku, zaraz po przystąpieniu Stanów Zjednoczonych do wojny, rozpoczęto produkcję P-47B. Następnie pojawił się P-47C z różnymi ulepszeniami, a od kwietnia 1943 roku P-47D, najczęściej budowana wersja. P-47D został wyposażony w silnik R-2800-59, który przy włączonym bojowym awaryjnym systemie wtrysku może rozwinąć moc do 2300 KM. Kanały biegnące po bokach i pod kokpitem, służące do podłączenia doładowania umieszczonego za fotelem pilota, nadawały temu samolotowi masywny wygląd. Wyprodukowano wiele podtypów P-47D, oznaczonych od D-1 do D-40, ale pierwsze wersje nazwano „Razorback” ze względu na ich płetwę grzbietową o ostrych krawędziach. Podtyp D-25, który został wprowadzony około czerwca 1944 roku, został wyposażony w elektrycznie uruchamianą osłonę bąbelkową, aby poprawić widoczność pilota i zwiększyć pojemność zbiorników paliwa. Decyzja ta zaowocowała całkowicie przemodelowanym kształtem samolotu. Wszystkie kolejne podtypy również były wyposażone w bąbelkową osłonę i stały się cechą charakterystyczną późnej produkcji Thunderboltów. P-47 „Bubbletop” okazał się doskonałym, dobrze wyważonym myśliwcem bombardującym.

Chcesz poznać historię samolotu P-47D THUNDERBOLT ? Zobacz TU

A, jak lata oryginał ? Zobacz na filmie:

Loading...