NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON  2024 WINNER (24033)

NUNU 1/24 BMW 320i [E46] ETCC DONINGTON 2024 WINNER (24033)

235,99 zł
65-9743
Dostępny

Wyścigi samochodów turystycznych to wyścigi, w których zwykłe sedany jeżdżące po mieście przenoszą scenę na tor wyścigowy i osiągają wyniki, jakich zwykle się nie widuje. Wyścigi samochodów turystycznych to bardzo popularna kategoria z długą historią wśród sportów motorowych. Przepisy zmieniały się wraz z upływem czasu i zostały pogrupowane za pomocą alfabetu w 1981 roku, a wyścigi samochodów turystycznych były rozgrywane przez samochody określone w grupie A. Zakres modyfikacji był wąski, ale dlatego, aby osiągnąć dobre wyniki w wyścigu, konieczne stało się poprawienie osiągów podstawowych samochodów produkcyjnych. Podczas gdy wyścigi Grupy A zyskiwały dużą popularność, tylko ograniczona liczba producentów była dostępna do rywalizacji ze względu na zwiększone koszty. Przepisy Super 2000, które weszły w życie w 2000 roku, wyewoluowały z przepisów grupy A i zostały zaprojektowane w celu obniżenia kosztów. Bazując na samochodach produkowanych seryjnie, silnik był ograniczony do 2 litrów wolnossących, a napęd był ograniczony do 2WD dla samochodów turystycznych. Został on przyjęty przez brytyjskie BTCC, Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ETCC) i przyciągnął wielu uczestników.
BMW, które od dawna uczestniczy w wyścigach samochodów turystycznych, również wspierało Super 2000. Samochód turystyczny BMW Super 2000 został opracowany na podstawie modelu o nazwie kodowej E46, serii 3, która została zmieniona w 1999 roku i stała się czwartą generacją. Silnik montowany z przodu był rzędowym silnikiem 6 o pojemności 1990 cm3 z 24-zaworowym DOHC i wytwarzał maksymalną moc 250 koni mechanicznych przy naturalnym zasysaniu. Silnik ten był połączony z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów, a napęd stanowił układ FR napędzający 2 tylne koła. Zawieszenie z przodu było amortyzowane, a z tyłu zastosowano podwójne wahacze, które przenosiły moc silnika na nawierzchnię drogi.
BMW 320i E46 Super 2000 brało udział w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (ETCC) rozgrywanych według tych samych przepisów od 2000 roku. W sezonie 2004 BMW 320i E46 zostały powierzone zespołom BMW Team Italy-Spain, BMW Team Belgium-Luxembourg, BMW Team Deutschland itd. Andy Priaulx z BMW Team UK wygrał pięć wyścigów w roku, w tym wyścig na torze Donington Park w Anglii, i zdobył tytuł mistrza roku.
Wyścig samochodów turystycznych Super 2000 przekształcił się w WTC (World Touring Car Cup) w następnym roku 2005. BMW 320i E46 nadal odgrywało aktywną rolę w WTC.

Plastikowy model do sklejana firmy NUNU. Zestaw nie zawiera farb i kleju.

Specyfikacja:

  • Skala: 1/24
  • Kod produktu: 24015
  • Producent: Nunu - Bemax

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).

Prezentacja modelu na filmie:

BMW 320i [E46] ETCC w skali 1:1

Loading...