Lokomotywa spalinowa ST44 PKP IV
Pierwowzór:
Również Polskie Koleje Państwowe zamówiły w radzieckiej Fabryce Lokomotyw w Ługańsku sześcioosiowe lokomotywy spalinowe serii M62 i nadały im oznaczenie ST44, kierując je do ruchu towarowego. Dostawy ST44 rozpoczęły się w 1966 i trwały do 1988. Łącznie do służby skierowano 1113 lokomotyw normalnotorowych.
Prędkość maksymalna tej potężnej maszyny wynosi 100 km/h, montażu urządzeń do ogrzewania składu nie przewidywano. Polskie ST44 wyróżniały się dużymi reflektorami, które nadawały lokomotywie charakterystyczny
wygląd. Obecnie większość lokomotyw serii ST44 została wycofana z ruchu, część została poddana modernizacjom i wciąż można je ujrzeć na szlakach. Pierwsza dostarczona lokomotywa (ST44-001) została zachowana i aktualnie stoi
jako eksponat w warszawskim Muzeum Kolejnictwa.
Nowość 2023: Drukowana wersja lokomotywy V 200 jako ST44 PKP w Erze IV. W celu nieskomplikowanej modernizacji dekodera model ma nowoczesny interfejs PluX22.
Specyfikacja modelu:
- Producent: PIKO
- Skala: 1/87 H0
- Kod produktu: 52924
- Typ lokomotywy: ST44
- Oznaczenie: PKP
- Epoka: IV
- Długość: 202mm
- Minimalny promień skrętu: 358mm
- System zasilania: prąd stały
- Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
- Zmiana światła: zmiana światła w zależności od kierunku biały/czerwony
- Oświetlenie wewnętrzne / Światła: Cyfrowo przełączane oświetlenie kabiny maszynisty (z dekoderem PluX22)
- Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
- Dźwięk: Dekoder dźwięku PIKO można doposażyć #56538
- Liczba opon trakcyjnych: 2
- Wiek: 14+