PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI
PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21   PKP ep.VI

PIKO 51612 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21 PKP ep.VI

919,00 zł
65-9713
Dostępny

W 1958 roku w zakładach Pafawag we Wrocławiu rozpoczęto produkcję pierwszego polskiego elektrowozu towarowego. Dwa prototypy oraz 18 maszyn seryjnych poddano dokładnym testom, co spowodowało wprowadzenie zmian konstrukcyjnych w kolejnych 70 egzemplarzach. Do 1971 roku dostarczono łącznie 658 lokomotyw tego typu. Osiągające prędkość maksymalną 100 km/h maszyny były tak zaprojektowane, aby w równym terenie prowadzić pociąg o masie 2400 ton z prędkością 70 km/h. Lokomotywy serii ET21 można było przez długi czas spotkać na praktycznie całej zelektryfikowanej sieci w Polsce. Wraz ze zwiększającą się liczbą maszyn serii ET22, lokomotywy serii ET21 były stopniowo wypierane na południe kraju. Pierwotnie seria ET21 miała być wycofana ze służby już w 2002 roku, lecz lokomotywy służyły znacznie dłużej, a w barwach prywatnych przewoźników można je spotkać do dziś.

Chcesz poznać historię tej lokomotywy ? Zobacz TU

Nowość w Piko na 2024: Wersja drukowana ET21 w wersji PKP Cargo w epoce VI. Lokomotywa towarowa PKP ET21 jest jednym z kamieni milowych zmiany trakcji w Polsce. PIKO honoruje tę wartość historyczną, realizując model w skali H0. Rezultatem jest model, który doskonale oddaje charakter prototypu. Typowe atrybuty modeli PIKO Expert można znaleźć również w ET21: Drobno grawerowane i niezwykle żywo wyglądające kratki wentylatorów, precyzyjnie perforowane panele wózków i niezwykle delikatne wyposażenie dachu. Cechy te uzupełnia absolutnie prototypowe malowanie i równie dokładny druk. Model napędzany jest pięciobiegunowym silnikiem PIKO z dwoma masami koła zamachowego. Modernizacja dekodera cyfrowego lub dźwięku pojazdu jest bardzo łatwa dzięki interfejsowi PluX22 i odpowiedniej przestrzeni montażowej. Niemal obowiązkowe jest czerwono-białe oświetlenie, które oczywiście wykorzystuje technologię LED i zmienia się wraz z kierunkiem jazdy.

Specyfikacja modelu:

  • Producent: PIKO
  • Skala: 1/87 H0
  • Kod produktu: 51612
  • Typ lokomotywy: ET21-345
  • Oznaczenie: PKP
  • Epoka: VI
  • Długość: 193 mm
  • Minimalny promień skrętu: 358 mm
  • System zasilania: prąd stały
  • Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
  • Oświetlenie (wewnętrzne): Oświetlenie pomieszczenia maszynisty (z dekoderem PluX22)
  • Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
  • Dźwięk: dekoder dźwięku PIKO #56589
  • Wiek: 14+

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).

Trochę historii na filmie:

ET21-157 PKP vs ET22-259 w miniaturze

A, kiedy ruszyła pierwsza elektryczna lokomotywa PKP ?

Loading...