W przypadku serii SP45 chodzi o lokomotywę spalinową, która została skonstruowana w połowie lat 60 ubiegłego stulecia przez zakłady Cegielskiego w Poznaniu do obsługi ruchu pasażerskiego. Aby utrzymać możliwie niski nacisk na oś, osiągająca prędkość do 120 km/h lokomotywa została wyposażona w dwa trójosiowe wózki. Maszyny seryjne, z silnikami na licencji firmy FIAT szybko stały się filarem ruchu osobowego i pospiesznego na liniach niezelektryfikowanych PKP. Od 1987 rozpoczęto proces wymiany kotłów ogrzewania parowego na prądnice grzewcze; zmodernizowane w ten sposób lokomotywy otrzymały oznaczenie serii SU45.
Chcesz się dowiedzieć więcej na temat lokomotywy SU45 ? Zobacz TU.
Model PIKO lokomotywy uniwersalnej SP45 bardzo dobrze odwzorowuje wszystkie proporcje pierwowzoru. Dokładny schemat malowania i precyzyjne napisy są autentycznie oparte na ich prototypach. Ostro wygrawerowane wózki ukazują wszystkie szczegóły oryginału, takie jak elementy sprężyn i pokrywy łożysk osi. Silnik PIKO z dwoma dużymi masami koła zamachowego zapewnia doskonałe właściwości jezdne i dużą siłę pociągową. Model posiada interfejs cyfrowy PluX22. Przygotowany do pracy cyfrowej z dźwiękiem, model można łatwo przerobić w dowolnym momencie.
Specyfikacja modelu:
- Producent: PIKO
- Skala: 1/87 H0
- Kod produktu: 96301
- Typ lokomotywy: SU45
- Oznaczenie: PKP
- Epoka: V
- Długość: 218mm
- Minimalny promień skrętu: 358mm
- System zasilania: prąd stały
- Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
- Oświetlenie (wewnętrzne): Oświetlenie pomieszczenia maszynisty (z dekoderem PluX22)
- Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
- Liczba opon trakcyjnych: 2
- Zmiana światła: zmiana światła w zależności od kierunku biały/czerwony
- Dźwięk: dekoder dźwięku PIKO można doposażyć #56561
- Wiek: +14
Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta Piko.
Trochę historii na filmie:
Pożegnanie lokomotyw SU45: