Lokomotywa ET22 normalnotorowa, ciężka towarowa lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Pierwsze prototypy z numerem ET22-001 i 002 odebrano komisyjnie 18 i 19 listopada w 1969 i oddelegowano do Lokomotywowni Kraków Prokocim. Jazdy próbne odbyły się 21 grudnia 1969 i 4 lutego 1970 roku na trasie Wrocław - Jelenia Góra.
Chcesz poznać historię lokomotywy ET22 ? Zobacz TU
Nowość 2023 w Piko: Wersja drukowana ET22 PKP w wykonaniu opoki IV. PIKO ET22 wyróżnia się najlepszym lakierem i nadrukiem, filigranowymi pantografami, precyzyjnie wykonanymi obszarami lamp, cyfrowo włączanym oświetleniem kabiny maszynisty oraz przednimi i tylnymi światłami działającymi w zależności od kierunku jazdy. Oświetlenie zapewniają diody LED. Model z ramą z odlewanego ciśnieniowo cynku, posiada pięciobiegunowy silnik z masą koła zamachowego zapewniającą doskonałe właściwości jezdne oraz dwie opony trakcyjne zapewniające duże siły pociągowe, które są rozmieszczone ukośnie na wewnętrznych osiach obu wózków. Prosta modernizacja dźwięku i możliwie największy głośnik jest oczywiście przygotowany na starannie zaprojektowanej płytce drukowanej z interfejsem PluX22. Do modelu ET22 dołączone są atrapy przewodów hamulcowych.
Specyfikacja:
- Producent: Piko
- Numer produktu: 96339
- Skala: H0
- Administracja kolejowa: PKP
- Epoka: IV
- Długość modelu: 221 mm
- Minimalny promień jazdy: 358 mm
- Zasilanie: prąd stały
- Gniazdo dekodera cyfrowego: NEM 658 PluX22
- Dźwięk: Dekoder dźwięku PIKO #56569 (opcja)
- Światła: zmiana świateł w zależności od kierunku jazdy biały / czerwony
- Zalecenie wiekowe: 14+
Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta.
A, tu trochę historii na filmie: