PIKO 51605 LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA ET21-92 PKP IV ( z dźwiękiem )

1 319,00 zł
65-6997
Dostępny

W 1958 roku w zakładach Pafawag we Wrocławiu rozpoczęto produkcję pierwszego polskiego elektrowozu towarowego. Dwa prototypy oraz 18 maszyn seryjnych poddano dokładnym testom, co spowodowało wprowadzenie zmian konstrukcyjnych w kolejnych 70 egzemplarzach. Do 1971 roku
dostarczono łącznie 658 lokomotyw tego typu. Osiągające prędkość maksymalną 100 km/h maszyny były tak zaprojektowane, aby w równym terenie prowadzić pociąg o masie 2400 ton z prędkością 70 km/h. Lokomotywy serii ET21 można było przez długi czas spotkać na praktycznie całej zelektryfikowanej sieci w Polsce. Wraz ze zwiększającą się liczbą maszyn serii ET22, lokomotywy serii ET21 były stopniowo wypierane na południe kraju. Pierwotnie seria ET21 miała być wycofana ze służby już w 2002 roku, lecz lokomotywy służyły znacznie dłużej, a w barwach prywatnych przewoźników można je spotkać do dziś.

Nowość 2022: Współczesny model PKP ET21 z pewnością poruszy serca wielu przyjaciół kolei w naszym kraju, bo lokomotywa towarowa to jeden z kamieni milowych zmiany trakcji w Polsce. PIKO oddaje hołd tej historycznej wartości w modelu w skali H0. Efektem jest model, który doskonale oddaje charakter pierwowzoru. Typowe cechy modeli PIKO Expert można znaleźć również w ET21: drobno grawerowane i niezwykle plastikowe kratki wentylatorów, precyzyjnie ażurowe panele wózka i niezwykle filigranowe wyposażenie dachu. Dopełnieniem tych cech jest absolutnie prototypowy schemat malowania i równie dokładny nadruk. Model napędzany jest pięciobiegunowym silnikiem PIKO z dwoma kołami zamachowymi. Jako model dźwiękowy ET21 ma fabryczny dekoder dźwięku PluX22. Niemal obowiązkowe jest oświetlenie LED w kolorze czerwonym i białym, które zmienia się wraz z kierunkiem jazdy.

Specyfikacja modelu:

  • Producent: PIKO
  • Skala: 1/87 H0
  • Kod produktu: 51605
  • Typ lokomotywy: ET21-92
  • Oznaczenie: PKP
  • Epoka: IV
  • Długość: 193mm
  • Minimalny promień skrętu: 358mm
  • System zasilania: prąd stały
  • Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
  • Wbudowany dekoder: dekoder dźwięku PluX22
  • Oświetlenie (wewnętrzne): Oświetlenie pomieszczenia maszynisty przełączane cyfrowo (z dekoderem PluX22)
  • Światła kierunkowe: przełączanie światła białe/czerwone w zależności od kierunku jazdy
  • Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
  • Dźwięk: dekoder dźwięku PIKO zamontowany fabrycznie;
  • Funkcje specjalne: oświetlenie pulpitu maszynisty
  • Wiek: 14+

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta.

Trochę historii na filmie:

ET21-157 PKP vs ET22-259 w miniaturze

A, kiedy ruszyła pierwsza lokomotywa PKP ?



Loading...