BMW serii 5 - niemieckie auto klasy wyższej produkowane przez fabrykę Bayerische Motoren Werke, które zadebiutowało w 1972 roku.
W 1980 roku nastąpił debiut modelu BMW serii 5 II (E34), a kolejny model BMW serii III o kodzie fabrycznym E34 zaprezentowano w 1987 roku. We wrześniu 1990 nastąpił pierwszy facelifting w którym wprowadzono między innymi nowy silnik M50 z 24-roma zaworami oraz M51 w dwóch wariantach TD i TDS. Starą cztero-stopniową automatyczną skrzynię biegów zastąpiono 5-cio biegową. W II liftingu zmieniono lusterka, użyto innych materiałów we wnętrzu pojazdu, w silniku M50 zastosowano system zmiennych faz rozrządu VANOS, a poduszka powietrzna dla kierowcy była już montowana w standardzie.
Kolejny trzeci lifting miał miejsce w połowie 1994 roku w którym zmieniono: przednią atrapę (grill "nerki"), klapę silnika dla danej wersji silnikowej, silnik M34 zastąpiono silnikiem M40 w wersji 518i, dołożono listwy progowe i dolne drzwiowe, polakierowano zderzaki, wnętrze auta wykończono w drewnie i zamontowano poduszkę powietrzną dla pasażera jako standard.
Samochód był produkowany na rynek europejski, japoński, tajlandzki, amerykański i południowoafrykański, w sumie sprzedano 1 331 056 egzemplarzy.
- Chcesz sie dowiedzieć więcej o BMW serii 5 ? Zobacz TU.
BMW 540 (E34) - 1991 rok: metalowe auto firmy ModelCar Group dla kolekcjonerów.
- skala: 1/18
- długość: 263 mm
- kod producenta: MCG18329
- producent: ModelCar Group
Trochę historii o tym kultowym aucie na filmie:
5-tka w akcji:
Ewolucja BMW serii 5
A, oto jak się zmieniały kolejne modele BMW do 1929 roku ?