I-400 okręt podwodny Cesarskiej Marynarki Wojennej Japonii, największy jaki wybudowano, był rekordzistą w swoim wymiarze, aż do momentu zbudowania nuklearnego balistycznego okrętu podwodnego w latach 60-tych XX wieku.
I-400 został skonstruowany jako podwodny lotniskowiec, jakiego świat nigdy nie widział i był w stanie wystrzelić trzy samoloty Seiran. Przy całkowitej długości 122 m, szerokości 12 m i wyporności 6560 ton, wielkość była porównywalna z okrętem wojennym klasy niszczyciel i był to wówczas największy okręt podwodny na świecie. Ponadto miał możliwość półtorakrotnego okrążenia świata bez konieczności tankowania lub uzupełniania zapasów: wierzono, że I-400 może przeprowadzać niespodziewane ataki zarówno na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, jak i na Kanał Panamski kontrolowany przez aliantów. Budowę I-400 zakończono pod koniec II wojny światowej w grudniu 1944 r. Wraz z drugim okrętem podwodnym swojej klasy I-401 był w drodze do bazy Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych w Ulithi, jednak żaden z okrętów podwodnych nie wszedł do akcji ze względu na koniec wojny. Mówi się, że dzięki swojej doskonałej konstrukcji I-400 jest prekursorem współczesnych strategicznych okrętów podwodnych wyposażonych w rakiety nuklearne.
Chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego niesamowitego okrętu ? Zobacz TU.
Plastikowy model do sklejania japońskiej firmy Tamiya. Zestaw nie zawiera farb i kleju.
- skala: 1:350
- numer katalogowy: 25426
- producent: Tamiya
Więcej informacji i zdjęć o modelu znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).
Trochę historii o I-400 na filmie: