NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)
NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)

NUNU 1/24 BMW 320i [E46] MACAU GUIA RACE 2001 WINER (24041)

195,99 zł
65-9748
Dostępny

Super Touring (Klasa 2) to klasa w której rywalizują 2,0-litrowe 4-drzwiowe sedany, zastąpiła Grupę A i stała się najpopularniejszym regulaminem na całym świecie w latach 90-tych. Po raz pierwszy wprowadzono go w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1990 roku, a następnie w mistrzostwach we Włoszech i Francji w 1993 roku, Niemczech i Japonii w 1994 roku. BMW weszło również do Super Touring z trzecią generacją serii 3 E36. W tamtym czasie wielu rywali miało napęd na przednie koła, ale BMW serii 3 wyposażone w 2,0-litrowy rzędowy 4-cylindrowy silnik, który został przeszkolony w wyścigach i napędzał tylne koła, było wysoko cenione w mistrzostwach krajowych ze względu na wysokie osiągi w zakrętach. Mimo że BMW wycofało się później z zespołu zakładowego, następca modelu 4. generacji serii 3 E46 odziedziczył jego dobre cechy, a wielu prywatnych kierowców odniosło sukces w wielu wyścigach. Carly Motorsport, z siedzibą w Leiden w Holandii, był jednym z odnoszących sukcesy prywatnych kierowców, którzy uczestniczyli w holenderskich mistrzostwach samochodów turystycznych z BMW 320i E36 w 1997 roku.

Carly Motorsport zaczęło rywalizować w „klasie Super Production” Europejskich Mistrzostw Super Touring od 2001 roku z BMW 320i E46. Klasa Super Production opiera się na przepisach Grupy N, które mają węższy zakres modyfikacji niż samochody Super Touring. W 2001 roku Duncan Huisman z Holandii odniósł trzy zwycięstwa na Circuit de Nevers Magny-Cours we Francji, Circuit Zolder w Holandii i Hungaroring na Węgrzech, zajmując drugie miejsce w serii. Z takim impetem zespół zgłosił trzy 320i E46 do wyścigu Guia Race of Macau, współorganizowanego przez F3 World Championship Macau GP, powierzając kierowanie Huismanowi, Tomowi Coronelowi i Franzowi Engstlerowi. Tor Guia Circuit o długości 6,2 km, na którym odbywa się Guia Race, jest bardzo trudnym torem, na którym często dochodzi do wypadków ze względu na wąską szerokość dróg w Makau.
Huisman zdobył pole position w kwalifikacjach, za nim uplasował się Coronel na 2. miejscu i Engstler na 3. pozycji. W wyścigu 1 Engstler wycofał się z kłopotów, a Huisman i Coronel zaangażowali się w walkę „ogon w nos”. Huisman stale prowadził, ale Coronel wjechał w jego nurt na głównej prostej pod koniec wyścigu i zdołał go wyprzedzić. Coronel podążył za Huismanem na metę 1-2. W kolejnym wyścigu nr 2 Coronel, który jechał na prowadzeniu, również uległ wypadkowi. Dało to Huismanowi prowadzenie i jego pierwsze zwycięstwo w Guia Race. W 2002 i 2003 roku Huisman również brał udział w Guia Race of Macau z Carly Motorsport 320i E46 i odniósł trzy zwycięstwa z rzędu.

Plastikowy model do sklejana firmy NUNU. Zestaw nie zawiera farb i kleju.

Specyfikacja:

  • Skala: 1/24
  • Kod produktu: 24041
  • Producent: Nunu - Bemax

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).

Loading...