Trabant 601S to coś więcej niż samochód – to symbol czasu i miejsca, które mają ogromne znaczenie w historii Niemiec. Jako najbardziej rozpowszechniony pojazd w NRD, stał się symbolem wschodnioniemieckiego przemysłu samochodowego, a później symbolem przezwyciężenia podziału i zjednoczenia Niemiec.
W latach 70-80 ubiegłego wieku Trabant był wyznacznikiem zamożności polskich rodzin. Po 1990 roku można było kupić to auto za 50 marek zachodnich w większości polskich miejscowości graniczących z Niemcami. Były to samochody "porzucone" przez obywateli niemieckich byłego NRD (pozostawione w "salonach - stodołach"), oczywiście pojazdy te nie posiadały dokumentów, ale nie był to duży problem w tamtych czasach.
Prace nad Trabantem 601 rozpoczęły się pod koniec lat 50, kierował nimi Werner Lang, a pierwsze projekty zostały pokazane w grudniu 1959 komisji ministerialnej. Do 1961 roku wykonano 6 prototypów jako Trabant P601 i publicznie pokazano je podczas 6 zjazdu partii komunistycznej SED w Berlinie Wschodnim w 1963 roku. Debiut nastąpił na targach w Lipsku w marcu 1964, gdzie wywołał spore zainteresowanie wśród obywateli Niemieckiej Republiki Demokratycznej.
Wszystkich modeli Trabanta w kombinacie Zwickau wyprodukowano 3 096 099 sztuk, dzięki takiej produkcji tego "cudu techniki" NRD było najbardziej zmotoryzowanym krajem bloku wschodniego (statystycznie na 1 samochód przypadały 4 osoby).
Chcesz poznać historię tego kultowego samochodu ? Zobacz TU
Plastikowy model do sklejania niemieckiej firmy Revell. Zestaw nie zawiera farb i kleju.
Specyfikacja:
- Producent: Revell
- Skala: 1/24
- Stopień trudności: 4
- Kod produktu: 05630
- Autentyczne naklejki z różnymi tablicami (DDR, CS, PL, HUN, A, D)
- w zestawie książeczka z historią i zdjęciami
- podgląd wideo: TU
Więcej informacji i zdjęć, polecane kolory farb znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).
Prezentacja modelu na filmie:
A, jak wygląda odrestaurowany oryginał ?
I trochę historii, danych technicznych...