• Produkt niedostępny
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI
PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI

PIKO 52868 LOKOMOTYWA SPALINOWA SU46-035 PKP ep.VI

65-6999
Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Po pozytywnych doświadczeniach z eksploatacją lokomotyw serii SP45 produkcji krajowej, Polskie Koleje Państwowe podjęły decyzję o zamówieniu mocniejszej maszyny, którą można było skierować do obsługi kwalifikowanego ruchu pasażerskiego. Konstruktorzy lokomotywy zdecydowali się na wykorzystanie sprawdzonego już w SP45 silnika na licencji firmy FIAT, jednakże zwiększyli jego moc do 2250 KM. Okazało się, że była to bardzo dobra decyzja, gdyż znacznie mocniejszy silnik zużywał niewiele więcej paliwa od swego poprzednika.
Kolejnymi innowacjami w konstrukcji były: zastosowanie prądnicy do elektrycznego ogrzewania pociągu oraz nowa, ułatwiająca montaż forma kabiny maszynisty i charakteryzujące się ryflowanymi ścianami samonośne pudło lokomotywy. Po zdiagnozowaniu i usunięciu drobnych „chorób wieku dziecięcego“ w prototypach SU46-001 i
SU46-002 zakłady Cegielskiego w Poznaniu dostarczyły w latach 1976-1977 dalsze 50 sztuk
lokomotyw, które spełniały oczekiwania PKP tak dalece, że rozważano zamówienie kolejnych 267 maszyn o prędkości maksymalnej 120 km/h i mocy silnika 1654 kW. Z różnych względów nie doszło to do skutku, w 1985 roku wyprodukowano jedynie 2 lokomotywy: SU46-053 i 054. W 2012 roku ponad 30 maszyn serii SU46 wciąż pełniło swoją ciężką
codzienną służbę.

Nowość 2022: Model PIKO SU46 wyróżnia się udaną konstrukcją formy i spójnym wykonaniem wszystkich istotnych szczegółów prototypu. PIKO SU46 ma najdoskonalszy schemat malowania i nadruku, pasujące lampy, przełączane cyfrowo oświetlenie kabiny i maszynowni oraz przednie i tylne światła, które działają w zależności od kierunku jazdy za pomocą diod LED. Szczegółowe wyposażenie maszynowni zostało zaprojektowane jako atrakcja z wyraźnym widokiem, aby uzyskać bardziej realistyczny efekt. Ciężka rama z odlewanego cynku, dwie opony trakcyjne i pięciobiegunowy silnik z dwoma kołami zamachowymi zapewniają doskonałe właściwości jezdne i duże siły pociągowe. Nieskomplikowane doposażenie w dźwięk i jak największy głośnik jest przygotowane na schludnej płytce drukowanej z interfejsem PluX22. Dołączane atrapy przewodów hamulcowych są dołączone do modelu SU46.

Specyfikacja modelu:

  • Producent: PIKO
  • Skala: 1/87 H0
  • Kod produktu: 52869
  • Typ lokomotywy: SU46
  • Oznaczenie: PKP
  • Epoka: VI
  • Długość: 218mm
  • Minimalny promień skrętu: 358mm
  • System zasilania: prąd stały
  • Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
  • Wbudowany dekoder: dekoder dźwięku PluX22
  • Zmiana światła: zmiana światła w zależności od kierunku biały/czerwony
  • Oświetlenie wewnętrzne / Światła: Cyfrowo przełączane oświetlenie kabiny maszynisty (z dekoderem PluX22)
  • Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
  • Dźwięk: Dekoder dźwięku PIKO można doposażyć #56533
  • Liczba opon trakcyjnych: 2
  • Wiek: 14+

Loading...