• Produkt niedostępny
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI
PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI

PIKO 52813 LOKOMOTYWA SPALINOWA ST44-862 PKP CARGO VI

65-6238
Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Polskie Koleje Państwowe zamówiły w radzieckiej Fabryce Lokomotyw w Ługańsku sześcioosiowe lokomotywy spalinowe serii M62 i nadały im oznaczenie ST44, kierując je do ruchu towarowego. Dostawy ST44 rozpoczęły się w 1966 i trwały do 1988. Łącznie do służby skierowano 1113 lokomotyw normalnotorowych. Prędkość maksymalna tej potężnej maszyny wynosi 100 km/h, montażu urządzeń do ogrzewania składu nie przewidywano. Polskie ST44 wyróżniały się dużymi reflektorami, które nadawały lokomotywie charakterystyczny wygląd. Obecnie większość lokomotyw serii ST44 została
wycofana z ruchu, część została poddana modernizacjom i wciąż można je ujrzeć na szlakach. Pierwsza dostarczona lokomotywa (ST44-001) została zachowana i aktualnie stoi jako eksponat w warszawskim Muzeum Kolejnictwa.

Nowo opracowany model ST44 konsekwentnie odwzorowuje charakterystyczny wygląd polskiego wariantu M62 z udaną konstrukcją formy. Podobnie jak modele PIKO V200 DR, ST44 imponuje mocnym silnikiem wyposażonym w dwa precyzyjnie wyważone koła zamachowe i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Dwa koła z oponami trakcyjnymi o dużej sile ciągu są zamontowane po przekątnej na dwóch osiach biegnących po wewnętrznej stronie wózków. Model ST44 PIKO ma również najlepszy lakier i nadruk, przymocowane poręcze, ostro grawerowane panele wózków, wyposażenie maszynowni, oświetlenie kabiny kierowcy i maszynowni, które jest standardowo wbudowane i może być sterowane cyfrowo za pomocą dekodera PluX22 oraz światła tylne, które działają w zależności od kierunku jazdy. Pojazd jest przygotowany do łatwego doposażenia w nagłośnienie i możliwie największy głośnik. W komplecie przewody hamulcowe do modernizacji.

Specyfikacja modelu:

  • Producent: PIKO
  • Skala: 1/87 H0
  • Kod produktu: 52813
  • Typ lokomotywy: ST44-862
  • Oznaczenie: PKP
  • Epoka: VI
  • Długość: 202mm
  • Minimalny promień skrętu: 358mm
  • System zasilania: prąd stały
  • Interfejs cyfrowy: NEM 658 PluX22
  • Oświetlenie (wewnętrzne): Oświetlenie pomieszczenia maszynisty przełączane cyfrowo (z dekoderem PluX22)
  • Sprzęgło: wał NEM + krótkie ogniwo sprzęgające
  • Dźwięk: dekoder dźwięku PIKO można doposażyć #56538
  • Wiek: 14+



Loading...